REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI PLASTOKNO s.r.o.
(platné od 1. 1. 2025)
- Obecná ustanovení
1. Tento Reklamační řád upravuje podmínky a postup pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady zboží a služeb poskytovaných společností PLASTOKNO s.r.o. (dále jen „dodavatel“).
2. Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (VP) a vztahuje se na veškeré smlouvy o dílo nebo kupní smlouvy uzavřené mezi dodavatelem a objednatelem.
3. Reklamační řád je závazný pro objednatele, který je podnikatelem i pro objednatele – spotřebitele.
Podmínky uplatnění reklamace
3.1 Povinnosti zákazníka
Dodržování pokynů k obsluze a údržbě _ Zákazník je povinen řídit se pokyny pro správnou obsluhu a údržbu výrobků, aby zachoval záruku a užitné vlastnosti.
Tyto pokyny jsou dostupné na: www.plastokno.cz v sekci „Ke stažení / Dokumenty“ – Návod na údržbu a seřízení oken a dveří.
Před zahájením manipulace a užíváním výrobku je zákazník povinen důkladně prostudovat celý návod.
Vady způsobené nesprávným užíváním nebo absencí údržby nelze reklamovat.
- 1.2.Způsob uplatnění reklamace
Podmínkou přijetí a vyřízení reklamace (v případě uznání oprávněnosti) je plné uhrazení závazků. Toto neplatí pro spotřebitele (fyzické osoby kupující mimo rámec podnikání).
Doporučený postup podání reklamace
Písemná forma s uvedením:
- Číslo zakázky.
- Číslo reklamované položky.
- Podrobného popisu vady / reklamace.
- Fotodokumentace nebo krátké video
- Adresy, telefonního kontaktu a e-mailu.
Potvrzení přijetí reklamace _ po obdržení reklamace a zapsání do systému PLASTOKNO, zákazník obdrží potvrzení o přijetí e-mailem. Pokud potvrzení nepřijde do 24 hodin, je nutné reklamaci znovu odeslat a vyčkat na potvrzení. Bez potvrzení není reklamace evidována.
3.3 Průběh řešení reklamace _ Do 10 pracovních dnů od potvrzení přijetí reklamace může být v nutných případech provedena prověrka na místě.
O nutnosti návštěvy technika rozhoduje reklamační oddělení na základě zaslaných fotografií či videa.
V případě uznání reklamace _ dodavatel zahájí opravu či výměnu vadného prvku do 30 dnů.
II. Odpovědnost za vady a záruka
4. Dodavatel odpovídá za to, že dodané výrobky a provedené služby jsou bez vad a odpovídají sjednaným technickým normám, příslušným právním předpisům a smlouvě.
5. Záruční doba je stanovena ve smlouvě. Není-li sjednáno jinak, platí:
- 1.1.Záruční doba na příslušenství, které není standardně dodáváno s okenními a dveřními prvky (žaluzie, rolety, sítě proti hmyzu, krytky kování, parapety, kliky) je 24 měsíců.
- 1.2.Záruka na dřevěné kazety do vchodových dveří, okenice, okna bez povrchové úpravy je 24 měsíců.
- 1.3.Záruční doba na funkční nedostatky, které lze vyřešit seřízením kování je 12 měsíců. Po této lhůtě se tyto nedostatky řeší v rámci běžné uživatelské údržby dle Návodu na údržbu a seřízení oken a dveří nebo Návodu na použití a údržbu stínící techniky (markýzy, žaluzie, rolety atd.).
- 1.4.Záruční doba na elektronické součásti díla je 24 měsíců.
- 1.5.Délka záruční doby může být upravena speciálním ujednáním ve smlouvě mezi zákazníkem a dodavatelem. Pokud řádně uzavřená smlouva mezi zákazníkem a dodavatelem upravuje některé otázky reklamací a záručních dob odchylně od tohoto reklamačního řádu, má přednost vždy příslušná smlouva. V ostatních otázkách příslušnou smlouvou neřešených se platí tento reklamační řád.
- 1.6.Záruční doba počíná běžet prvním dnem následujícím po dni předání a převzetí díla nebo zboží, popř. dnem, kdy měl kupující či objednatel povinnost dílo či zboží převzít.
6. Doba vyřízení reklamace 30 dnů může být prodloužena o dobu nezbytně nutnou pro výrobu nových částí, dodání nových dílů subdodavatelem či v případě, kdy technologické podmínky nutné k provedení opravy nedovolí její provedení do 30 dnů od nahlášení (klimatické podmínky apod.). Toto ustanovení se neaplikuje ve vztahu ke kupujícímu či objednateli, který je spotřebitelem, kdy může být doba vyřízení reklamace ke konkrétní vadě prodloužena po dohodě smluvních stran v rámci reklamačního řízení.
7. Objednatel je povinen zajistit zhotoviteli k vyřešení reklamace nebo jiné vady podmínky obdobné podmínkám v době realizace díla, zejména umožnit přístup osobám a použití prostředků, jejichž prostřednictvím bylo dílo montováno.
8. V případě, že zákazníkem reklamovaná vada není uznána jako vada oprávněná, je dodavatel oprávněn požadovat veškeré vynaložené náklady spojené s vyřizováním reklamace (cestovné, poštovné, soudní a správní poplatky, provozní náklady, náklady na příp. znalecké posudky atd.). Toto ustanovení se neaplikuje ve vztahu ke kupujícímu či objednateli, který je spotřebitelem.
III. Definice pojmů
9. Pohledová plocha – část okna, která je viditelná při běžném používání z interiéru i exteriéru, když je okno zavřené a zasklené.
Nepohledová plocha – části okna, které nejsou viditelné při zavřeném a zaskleném stavu. Patří sem zejména boční plochy rámu určené k osazení do zdi (obvykle s drážkami pro pěnu) a interiérové i exteriérové parapetní drážky. Tento popis se vztahuje také na balkónové dveře, pevně zasklené rámy a další doplňky.
IV. Vady vyloučené z možnosti reklamace
10. Reklamaci nelze uznat u vad, které vznikly v důsledku:
- Mechanického poškození, neodborného seřízení nebo nesprávné údržby po předání a převzetí díla či zboží (viz Návod k obsluze a údržbě).
- Prasknutí skla termálním šokem, způsobeného částečným nebo úplným zastíněním okna z vnější či vnitřní strany.
- Nevhodného užívání výrobku, například polepením skel fólií nebo umístěním nábytku do těsné blízkosti oken.
- Neodborné montáže, pokud montáž neprováděla společnost autorizovaná dodavatelem nebo nebyla provedena dle Montážního předpisu dodavatele.
- Používání v nevhodných podmínkách, které mohou způsobit fyzickou či chemickou nerovnováhu (např. vady projektu, nevhodné materiály na stavbě, zvýšená prašnost, emise, vlhkost způsobující orosení skel či rámů z interiéru).
- Poškození vyšší mocí, například požárem, kroupami, záplavami, zemětřesením, vichřicí, spadem popílků, pylu či kyselých dešťů.
- Nevhodných mikroklimatických podmínekobjektu, kdy dochází k rosení skel, rámů nebo zdiva z interiéru (běžný fyzikální jev při nedodržení správného větrání). To může vést k poškození parapetů působením kondenzátu nebo k tvorbě plísní.
- Barevných odchylek mezi stejnými barvami aplikovanými na různé materiály nebo různými technologiemi (např. profily, výplně, krytky kování).
- Mechanických poškození, nerovností a barevných nesouladů v nepohledových plochách výrobku.
- Odlišného vzhledu nově dodaných náhradních dílů v nepohledových plochách, pokud jsou způsobeny technologickými změnami výrobce nebo subdodavatelů, které však neovlivňují tepelně-izolační vlastnosti výrobku.
- Výrobků přesahujících technické normy, které byly vyrobeny na výslovné přání zákazníka. Tento nestandard musí být výslovně uveden v zakázce.
Jako reklamovatelné nelze uznat:
- Zjevné vady, které bylo možné zjistit při běžné kontrole v době předání díla.
- Estetické (vzhledové) vady, pokud nejsou viditelné při pohledu ze vzdálenosti minimálně 3 metry za rozptýleného denního světla a v kolmém funkčním směru běžného použití.
Reklamovatelné jsou pouze vady, které brání řádnému užívání výrobku a znehodnocují jeho fyzický stav.
V. Reklamace profilů
11. Reklamaci lze uplatnit pouze na zjevné vady, které brání plnohodnotnému užívání plastového a hliníkového profilu a znehodnocují jeho fyzický stav. Pro posouzení těchto vad platí následující zásady.
11.1 Přípustné odchylky a optické vady
Vrypy a škrábance – jsou přípustné, pokud:
- celková délka škrábanců na jednom prvku nepřesáhne 90 mm,
- jednotlivý škrábanec není delší než 30 mm.
Plošná a bodová poškození povrchu jsou přípustná, pokud:
- největší rozměr poškození je menší než 3mm,
- celkový počet poškození nepřesáhne 5 ks na jednom prvku (barevné změny, povrchové nerovnosti různého druhu a původu).
Optické vady – jsou posuzovány za těchto podmínek:
- při rozptýleném denním světle,
- ze vzdálenosti 1,5 m,
- pod úhlem odpovídajícím běžnému užívání v daném prostoru.
- Povrchové vady menší než 1 mm jsou přípustné, jelikož nejsou prostým okem z této vzdálenosti rozeznatelné.
Znečištění mezi těsněním profilu a sklem – je přípustné a nelze mu systémově zabránit. Může zahrnovat i plísně.
Výskyt vody ve spodní části rámu – není vadou, ale běžným fyzikálním jevem. Kondenzát je systémově odveden odvodňovacími otvory, avšak nelze zabránit zbytkovému množství vody vlivem povrchového napětí a adheze materiálu.
Těsnost vchodových a balkonových dveří – se posuzuje pouze v uzamčeném stavu na dva západy, kdy je křídlo řádně přitaženo k rámu. Za vadu se nepovažuje netěsnost dveří v zavřeném, ale neuzamčeném stavu.
11.2 Odchylky a tolerance u výrobků
Mechanická poškození po předání zboží – nelze reklamovat.
- Pozdně odstraněná ochranná fólie – reklamaci nelze uplatnit, pokud ke znehodnocení PVC nebo AL profilu došlo z důvodu neodstranění ochranné fólie do 2 měsíců od dodání.
- Průsvit (viditelnost) profilu mezi těsněním a distančním rámečkem skla – není reklamovatelnou vadou.
- Přesazení dosedacích (řezných) ploch profilů – je přípustné, pokud výšková odchylka nepřesáhne 1 mm.
- Šířky výrobních spár – tolerance do 1 mm platí pro jakýkoli úhel.
- Natočení příčníků u hliníkových výrobků – je přípustné do 1,5 mm z roviny vlivem tíhy skla.
- Rozdílný odstup křídla od rámu – je funkční nutnost a nepovažuje se za vadu.
Výrobní odchylky rozměrů prvků jsou přípustné, jestliže nepřekročí maximální dovolené hodnoty dle následující tabulky.
PVC | AL | |
na 1m délky | na 1m délky | |
Šířka a výška rámů (mm) | ± 2 | ± 1,5 |
Šířka a výška křídla (mm) | ± 2 | ± 1,5 |
Rozdíl úhlopříček pravoúhlých prvků | ± 3 | ± 3 |
Spára mezi rámem a křídlem (mm) | ± 1 | ± 1 |
11.3 Tepelná dilatace a funkční požadavky
Prohnutí profilů v důsledku tepelné dilatace – je běžným fyzikálním jevem:
- Profily z PVC i AL mají vysokou tepelnou roztažnost, což může způsobit jejich dočasné prohnutí dovnitř nebo ven.
- V uzamčeném stavu se však prvek vždy vyrovná a těsní.
Povrchová úprava Elox u hliníkových výrobků – může vykazovat barevné odchylky, což je běžná vlastnost způsobená technologií anodické oxidace.
Extruzní čáry na hliníkových výrobcích – jsou přirozeným jevem výroby a nelze je reklamovat.
Tento reklamační řád stanovuje jasné podmínky a přípustné odchylky u profilů, čímž se předchází neoprávněným reklamacím a zajišťuje spravedlivé posouzení reklamovaných vad.
VI. Reklamace skel
12. Skleněné výplně – vady vyloučené z reklamace
Reklamace nelze uplatnit na následující jevy, které neovlivňují plnohodnotné užívání skleněných výplní a neznehodnocují jejich fyzický stav:
12.1 Interference světla
Výskyt interferencí – optický jev způsobený křížením a průnikem světelných vln.
Projevuje se spektrálními barvami a vzniká náhodně podle úhlu pohledu.
Tento jev nelze ovlivnit a není považován za výrobní vadu.
- Efekt dvojskel
Izolační sklo obsahuje uzavřený objem vzduchu, jehož stav závisí na barometrickém tlaku.
Při náhlých změnách teploty nebo tlaku se může sklo krátkodobě konkávně nebo konvexně prohnout, což způsobuje optické zkreslení.
Tento fyzikální jev je běžný pro všechna izolační skla.
12.3 Kondenzace v meziprostoru u speciálních skel
Záruka se nevztahuje na vznik kondenzátu vodních par v meziprostoru dvojskel a trojskel u speciálních skel.
Speciální skla mají povrchovou úpravu nebo chemické složení, které mohou narušit dokonalé utěsnění (např. ornamentní, vitrážová, ohýbaná, vyboulená skla).
12.4 Kondenzace na vnějších plochách (rosení)
Výskyt kondenzátu na vnitřní straně skla je ovlivněn vlhkostí vzduchu a teplotními podmínkami.
Zvýšená pravděpodobnost rosení vzniká při vlhkosti v místnosti nad 50 % a při omezené cirkulaci vzduchu (záclony, žaluzie, nevětrané místnosti).
Izolační skla s vysokou tepelnou izolací mohou krátkodobě orosit i z vnější strany skla, zejména po letní bouřce nebo při sněžení kolem 0 °C.
- Meziskelní mřížky
Klepání nebo drnčení mřížek při manipulaci s okny či chvění budovy není důvodem k reklamaci.
Tyto projevy se mohou lišit podle velikosti plochy skla a délky mřížek.
Drobné vizuální nedostatky, jako viditelné řezy pilou či odlupování barvy na řezu, jsou způsobeny výrobním procesem a nemají vliv na funkčnost výrobku.
- Praskliny skel
Sklo prochází mechanickým zatížením při výrobě, transportu, montáži a instalaci.
Pokud je sklo poškozené už při výrobě, praskne při běžném zatížení během montáže.
Po předání okenních prvků může dojít k prasknutí vlivem:
- nárazu pohyblivých částí oken (např. průvanem způsobený náraz křídla do rámu),
- posunutí konstrukce rámu,
- tepelně indukovaného napětí.
Prasknutí skla po řádném předání díla není předmětem záruční reklamace.
- Smáčivost skel
Vnější strana skla může vykazovat rozdílnou smáčivost povrchu, patrnou pouze při vlhkém povrchu (déšť, rosení, mytí).
Tento jev může být způsoben otisky válců, prstů, přísavek, odlepením etiket nebo vyhlazovacími prostředky.
Po oschnutí není smáčivost viditelná a nepovažuje se za vadu.
- Optické vady izolačních skel
Hodnotí se ze vzdálenosti 1,5 m při běžném úhlu pohledu.
Dovolený rozsah vad se řídí normou ČSN 70 1621 – Izolační skla.
Bubliny a bodová poškození | Uzavřené průhledné | Do 0,6mm bez omezení nikoliv však ve shlucích |
do 2mm – 4ks | ||
do 3mm – 2ks | ||
do 5mm – 2ks | ||
Uzavřené a neprůhledné | Nedovolují se | |
Kamínky | Nedovolují se | |
Škrábance | Vlasové | Do 20mm bez omezení nikoliv však ve shlucích |
do 50mm – 7ks | ||
do 100mm– 5ks | ||
Hrubé | Nedovolují se |
Sklo se posuzuje v suchém stavu, kolmo ke sklu, při rozptýleném světle ze vzdálenosti 3 m.
Dovolený rozsah vad je následující:
Zóna F | ||||||
Zóna R | ||||||
Zóna H | ||||||
F – zóna drážky : šířka 18 mm od hrany skla, zakrytá rámem _
- Poškození okrajů skla
Vnější plocha: Ploché poškození okrajů skla ve tvaru mušle, které neovlivňuje pevnost skla a nepřesahuje šířku okrajových spojení, je bez omezení.
Vnitřní plocha: Ploché poškození okrajů skla ve tvaru mušle bez volných střepin, vyplněné těsnicí hmotou, je bez omezení.
- Distanční rámeček
Přerušení distančního rámečku v místě napojení: max. 2 mm. Počet napojení_ Obvod skla do 5 m: maximálně 2× napojení. Obvod skla nad 5 m: maximálně 5× napojení na každém rámečku.
Tolerance přímosti: Délka do 3,5 m: maximálně 4 mm. Délka nad 3,5 m: maximálně 6 mm.
Přesazení distančního rámečku vůči sobě: Délka do 2,5 m: maximálně 3 mm. Délka nad 2,5 m: maximálně 6 mm.
- Těsnicí systém
Vytlačený butyl přes úroveň distančního rámečku: maximálně 2 mm výšky přesahu v jakékoliv délce.
Při použití ornamentálního skla: bez omezení.
R – okrajová zóna: od hrany viditelné oblasti o šířce 50mm _ Bodové, nečistotní a lineární vady izolačních skel:
- Bodové vady, uzavřeniny, nečistoty zalité ve skle, bubliny.
Přípustné množství bodových vad v závislosti na velikosti tabule:
Plocha tabule do 1 m²: Max. 3 vady menší než 1 mm v každé ploše o průměru 20 cm. Max. 4 vady v rozmezí 1 mm – 3 mm.
Plocha tabule nad 1 m²: Max. 1 vada na 1 m obvodu v rozmezí 1 mm – 3 mm.
Plocha tabule bez omezení: Bodové vady větší než 3 mm průměru jsou nepřípustné.
- Nečistoty, skvrny.
Přípustné množství nečistot a skvrn:
Plocha tabule bez omezení: Bodové vady menší než 1 mm – bez omezení.
Plocha tabule do 1 m²: Max. 4 vady v rozmezí 1 mm – 3 mm.
Plocha tabule nad 1 m²: Max. 1 vada na 1 m obvodu v rozmezí 1 mm – 3 mm.
Plocha tabule bez omezení: Max. 1 vada větší než 3 mm průměru.Max. 1 skvrna větší než 17 mm průměru je nepřípustná.
- Lineární vady (škrábance a rýhy)
Jednotlivé hrubé škrábance: Maximální délka 30 mm. Celkový součet délek škrábanců na jednom prvku nesmí přesáhnout 90 mm. Vlasové škrábance: Povoleny bez omezení, pokud netvoří shluk.
H – hlavní zóna: velmi přísné hodnocení
- Bodové vady ve skle
(Uzavřeniny, nečistoty zalité ve skle, bubliny bez deformačního dvora) Povolené množství vad podle velikosti a plochy tabule skla
Plocha tabule do 1 m²:Méně než 3 ks vad < 1 mm v každé ploše o průměru 20 cm. Maximálně 2 ks vad 1–2 mm.Maximálně 1 ks vady < 2 mm.
Plocha tabule nad 1 m² a menší než 2 m²:Maximálně 3 ks vad 1–2 mm. Maximálně 2 ks vad < 2 mm.
Plocha tabule nad 2 m² a menší než 3 m²:Maximálně 5 ks vad 1–2 mm.
Plocha tabule nad 3 m²: Maximálně (5 + 2 ks na každý další m²) vad 1–2 mm.
Plocha tabule neomezeně: bodová vada – větší jak 2 mm průměru – nepřípustná
Plocha tabule nad 2m2: max. 3 ks menší jak 2 mm průměru
- Nečistoty, Skvrny Škrábance:
Plocha tabule neomezeně: max. 3ks vad menších jak 1mm průměru v každé ploše o průměru 20cm Plocha tabule neomezeně: max. 2ks vad větších jak 1mm a menší jak 3 mm průměru v každé ploše o průměru 20cm Plocha tabule neomezeně: vady větší jak 3mm průměru – nepřípustné Plocha tabule neomezeně: skvrny větší jak 17mm průměru – nepřípustné Lineární vady Jednotlivé délky hrubých škráb do 15mm, celkový součet délek do 45mm Vlasové škrábance jsou povoleny bez omezení, pokud netvoří shluk
- Přírodní barva čirého skla
Čiré sklo má velmi slabě zelený vzhled, zvláště na hranách. Zelený vzhled se stává zřetelnějším, má-li sklo větší tloušťku.
VI. Reklamace vnitřní a venkovní parapety
13. Účel parapetů. Parapety jsou dekorativním prvkem a nejsou určeny k nadměrnému zatěžování.
13.1 Povrchové poškození a reklamace
Jakékoliv poškození (vnějších i vnitřních parapetů) vzniklé po předání zboží či díla není považováno za závadu. Reklamovatelné vady jsou pouze ty, které brání plnohodnotnému užívání a znehodnocují jejich fyzický stav.
13.2 Posuzování vad
Kontrola se provádí při denním světle ze vzdálenosti 1,5 metru pod úhlem odpovídajícím běžnému použití.
Vady, které nejsou z této vzdálenosti patrné, nejsou reklamovatelné.
Běžně přípustné vady do 1 mm, pokud nejsou rozeznatelné běžným okem.
- Přesah parapetů
Venkovní parapety: Přesah přes líc fasády nebo zdiva 4–6 cm. Vnitřní parapety: Přesah dle domluvy se zákazníkem při zaměření.
VII. Sítě proti hmyzu
14. Vady, které nejsou uznány jako reklamace
Běžné opotřebení výrobku, včetně:
- Odření laku.
- Deformace profilu rámu sítě.
- Ztráty funkčnosti upevňovacích kolíčků v důsledku nevhodné manipulace.
Použití k jiným než stanoveným účelům.
Mechanické poškození způsobené nesprávnou manipulací nebo instalací.
Částečná netěsnost sítě na straně srazu v horní a dolní části u dvoukřídlého plastového okna štulp, nebo odskočený sloupek.
Rozměr sítě, pokud v místě osazení do rámu okna není mezi rámem sítě a rámem okna mezera větší než 5 mm.
VIII. Interiérová žaluzie
15. Vady, které nejsou uznány jako reklamace a za závadu se nepovažuje:
- Opotřebení výrobku _ Částečné nebo celkové opotřebení běžným používáním.
- Nedoklápění lamel _ Posuzuje se podle pravidla, že při kolmém pohledu skrz žaluzii nesmí být vidět na rovinu skla.
- Rozdílnost doklápění lamel jednotlivých žaluzií.
- Mechanické poškození jednotlivých dílů žaluzií způsobené nesprávnou manipulací.
- Světelná netěsnost po stranách žaluziePokud mezera mezi lamelami a zasklívací lištou nepřesahuje maximální toleranci 5 mm (měřeno jako nejmenší vzdálenost mezi lamelou a zasklívací lištou).
- Šikmý chod žaluzie v horizontální rovině Maximální povolený rozdíl výšek v místě pásky: ±5 mm.
- Poloha lamel u interiérových žaluzií Na koncové spodní liště vždy leží 1 až 3 lamely (závisí na délce a dodavateli).
VIII. Dveřní ozdobné výplně
16. Reklamace dveřních výplní se posuzuje podle předpisů jednotlivých dodavatelů, obecně ale platí:
16.1 Posuzování vzhledu
- Barva, kvalita povrchu, skel a celkový dojem se hodnotí za denního světla.
- Kontrola se provádí pouhým okem ze vzdálenosti 1,5 metru.
- Vady, které nejsou viditelné z této vzdálenosti, nejsou reklamovatelné.
16.2 Rozdílné povrchové struktury
- Odlišná struktura rámečku a povrchu výplně je povolena.
- Tento rozdíl nesmí být rozpoznatelný ze vzdálenosti větší než 3 metry.
16.3 Vliv povětrnostních podmínek na materiály
Při kombinaci různých materiálů (např. lakovaná deska + probarvené PVC) může časem dojít k rozdílným změnám jednotlivých částí výrobku.
16.4 Vady vzniklé během používání
Pokud vady ovlivňují vzhled nebo funkčnost, mohou být předmětem reklamace v rámci záruční doby.
16.5 Prosklení _ Zamlžení dithermického prosklení
Pokud se objeví zamlžení vnitřní části skla, jedná se o vadu a může být reklamováno.
16.6 Péče o dveřní výplně
Doporučuje se používat běžné mycí prostředky.
Poškození způsobené agresivními nebo abrazivními čistidly či mechanickým poškozením není reklamovatelné.
16.7 Prohnutí dveřní výplně
Reklamace prohnutí dveřní výplně je možná pouze při splnění těchto podmínek:
Typ výplně je:
- Oboustranně bílá,
- HPL výplň,
- Plastová výplň s povrchovou úpravou dveřní dekor s jádrem „D“.
Míra prohnutí _Ve středu výplně v zabudovaném stavu musí být větší než 10 mm, nebo větší než 0,5 % délky výplně.
Výjimky _ Plastové dveřní výplně s dřevodekorem s nedostatečnou výztuhou jádra (provedení A, B, C), nebo při nedodržení výše uvedených podmínek,
nemohou být předmětem reklamace.
IX. Garážová vrata
17. Reklamace garážových vrat se posuzuje podle předpisů jednotlivých dodavatelů, obecně ale platí:
17.1 Ochranná fólie _ Pokud jsou garážová vrata opatřena ochrannou fólií, je nutné ji odstranit nejpozději do 14 dnů po montáži.
17.2 Vlhkost a koroze _ Zvýšená vlhkost v garáži může způsobit korozi na hranách ocelových profilů.
Je nutné zajistit:
- Dobré odvětrání garáže.
- Odvod vody z prostoru dosednutí vrat na podlahu, včetně vodicích kolejnic.
17.3 Prohnutí lamel u tmavých barev _ Vlivem slunečního záření se tmavě zbarvená vrata mohou prohnout až o několik centimetrů.
Čím tmavší barva, tím více slunečních paprsků vrata absorbují, což způsobuje zahřátí povrchu.
Například na přímém slunci kolem poledne může teplota povrchu lamely dosáhnout až 80 °C.
Při ochlazení se lamely vrátí do původní polohy, což je běžný fyzikální jev („bimetalový efekt“).
Tento jev není výrobní vadou a nemůže být předmětem reklamace, protože jej nelze výrobním procesem ovlivnit.
X. Venkovní žaluzie a rolety
18. Délka vodících lišt standardně končí na spodním okraji rámu okna a nedosahují na venkovní parapet, pokud si zákazník jiné provedení smluvně neobjednal.
XI. Montáž
19. Po provedené montáži je potřeba provést začištění montážní spáry. Není-li montážní spára zakryta systémovou páskou, musí být montážní spára zakryta nejpozději do 3 měsíců po montáži.
19.1 Čištění prvků po montáži _ Po dokončení stavebních prací je nutné prvky očistit velmi opatrně.
Nikdy nečistěte na sucho, ale vždy za vydatného smáčení vlažnou vodou s malou dávkou mycího prostředku.
Zbytky malty a jiných tuhých materiálů mohou vážně poškodit kování a těsnění, což je považováno za mechanické poškození, a tedy není reklamovatelné.
19.2 Zednické zapravení a dilatace prvků _ Pokud zednické zapravení neprovádí v rámci montáže dodavatel, doporučuje se vždy použít APU lišty pro napojení všech prvků a to z vnitřní i venkovní strany.
Okna a dveře podléhají dilataci (roztažnosti výrobku) – použití APU lišt s perlinkou zabrání odtrhávání a praskání fasády i omítky.
XII. Ostatní vady
20. Posuzování ostatních vad _ Vady, které nejsou blíže specifikovány v tomto reklamačním řádu, se posuzují podle výrobních standardů v oblasti otvorových výplní.