O nás          Reference          Ke stažení          Kontakt

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI PLASTOKNO s.r.o.

(platné od 1. 1. 2025)

I. Obecná ustanovení

1. Úvodní ustanovení

 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VP“) stanovují pravidla pro dodávky výrobků, jako jsou okna, dveře, výkladce a zimní zahrady včetně příslušenství, a jejich montáž. 

 Tyto služby poskytuje společnost PLASTOKNO s.r.o., se sídlem Čisovice 72, 252 04 Praha-Západ, IČ: 26735377, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 90461 (dále jen „dodavatel“).

 VP jsou nedílnou součástí smlouvy, ať už se jedná o smlouvu o dílo nebo kupní smlouvu, kterou dodavatel uzavírá se zákazníkem (dále jen „objednatel“).

 Dodavatel v této smlouvě vystupuje jako zhotovitel nebo prodávající, objednatel jako kupující nebo objednatel.

 Tyto podmínky se řídí ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších právních předpisů (dále jen „občanský zákoník“). Pokud jsou ve smlouvě sjednány písemné podmínky odlišné od VP, mají tyto přednost před zněním VP.

2. Předmět smlouvy

 Smlouva mezi dodavatelem a objednatelem upravuje výrobu, dodávku a případně i montáž objednaného zboží.

 Parametry, jako jsou provedení, množství a kvalita, jsou uvedeny v rekapitulaci zakázky a technické a rozměrové příloze smlouvy (tzv. objednací a zaměřovací list).

 Veškeré položky jsou ve smlouvě uvedeny z pohledu zevnitř. Objednatel je povinen potvrdit správnost specifikace svým podpisem. Po podpisu obou smluvních stran se tato specifikace stává závaznou součástí smlouvy a je právně závazná pro obě strany.

3. Závazky smluvních stran

 Na základě smlouvy se dodavatel zavazuje vyrobit, dokončit a předat objednateli dílo, které bude způsobilé k řádnému užívání, a to v souladu s dohodnutými podmínkami.

 Objednatel se zavazuje:

4. Povinnosti dodavatele a objednatele

4.1 Dodavatel se zavazuje zhotovit dílo a to ve sjednaném termínu. Pokud není písemně dohodnuto jinak, může dílo dokončit i před stanoveným termínem.

4.2 Bude-li vyžadována změna termínu montáže oproti sjednanému, musí být odsouhlasen písemně ve změnovém listu. (změna termínu montáže)

4.3 Pokud se během realizace díla vyskytnou okolnosti nezávislé na vůli dodavatele, které znemožní nebo ztíží provedení díla, termín dokončení se odpovídajícím způsobem prodlužuje.

 Mezi takové okolnosti patří:

 Za vyšší moc se považuje například vysoká nemocnost zaměstnanců nebo subdodavatelů, karanténní opatření nebo jakákoli jiná nařízení státních orgánů, která by omezila dodavatele při řádném a včasném splnění smlouvy.

4.4 Objednatel se zavazuje:

4.5 Pokud si objednatel po uzavření smlouvy dodatečně objedná jakoukoli změnu, úpravu nebo rozšíření díla, je nutné, aby se obě strany dohodly a sepsaly písemný změnový list.

4.6 Pokud po uzavření smlouvy (před nebo během realizace díla) vyjdou najevo nové objektivní skutečnosti, které:

je objednatel povinen potvrdit změnový list, který tyto změny reflektuje.

4.7 Pokud se dodavatel a objednatel nedohodnou na podmínkách změnového listu, má dodavatel právo od smlouvy odstoupit.

 Písemná forma potvrzení změnového listu je zachována i v případě elektronického potvrzení, pokud je z e-mailové komunikace zřejmý jasný souhlas objednatele. 

4.8 Objednatel prohlašuje, že:

 Na žádost dodavatele je objednatel povinen předložit potřebné dokumenty k uzavření smlouvy, například:

5. Samostatnost dodavatele při provádění díla

 Dodavatel při realizaci díla jedná samostatně a určuje způsob jeho provedení podle vlastního uvážení. Není povinen řídit se pokyny objednatele, pokud se k tomu výslovně písemně nezavázal.

6. Nabytí vlastnického práva

 Objednatel se stává vlastníkem díla až po úplném zaplacení celkové ceny díla.

II. Spolupůsobení objednatele a dodavatele

7. Kontrola specifikace objednatelem

 Podpisem smlouvy objednatel potvrzuje, že pečlivě zkontroloval počet kusů, systém, barvu, sklo, členění a způsob otevírání oken a dveří a že s nimi souhlasí.

Všechna prvky i okna a dveře jsou ve smlouvě znázorněna z pohledu zevnitř ven.

8. Seznámení s normami

 Objednatel byl seznámen s normami ČSN 73 0540-2 a ČSN 74 6077, které doporučují ošetření připojovacích spár kompletním těsnícím systémem.

 Pokud tento systém není součástí smlouvy, objednatel ho výslovně nepožadoval a souhlasí s tím, že dílo bude provedeno řádně i bez jeho dodání (označeno jako pásky).

 Jsou-li pásky součástí smlouvy o dílo. Objednatel bere na vědomí, že všechny stavební otvory musí natáhnout do lepidla (nahrubovat), tak aby bylo možné pásky nalepit na ostění špalety. 

9. Seznámení se součinitelem prostupu tepla

 Objednatel byl seznámen s deklarovanou hodnotou součinitele prostupu tepla, která je stanovena měřením nebo výpočtem na zkušebním vzorku okna.

 Objednatel byl rovněž seznámen s deklarovanou hodnotou součinitele prostupu tepla sklem, která je stanovena metodou výpočtu podle ČSN EN 673.

10. Zaměření stavebních otvorů a přizpůsobení rozměrů prvků

10.1 Zaměření stavebních otvorů

  1. Povinnosti objednatele

10.3 Dodavatel při určování rozměrů postupuje samostatně a zohledňuje:

10.4 Pokud dodavatel chybně zaměří stavební otvory nebo nesprávně přizpůsobí rozměry výrobků, provede dle svého uvážení:

a to výhradně na vlastní náklady.

11. Montáž parapetů

11.1 Při montáži vnitřních parapetů, bere objednatel na vědomí, že světlá šířka parapetů po namontování může být až o 40 mm menší, než je uvedena hloubka ve smlouvě. Tato odchylka vzniká v důsledku zapuštění parapetů pod rám okna.

11.2 Pokud není součástí díla, montáž venkovních parapetů, muže dojít k zatékání a společnost PLASTOKNO neposkytuje žádnou náhradu za případně vzniklé škody.

12. Vlastní zaměření a příprava stavebních otvorů objednatelem

14.1 Pokud si objednatel provádí zaměření sám, ručí za správnost uvedených výrobních rozměrů.

14.2 Pokud si objednatel sám připravuje stavební otvory pro montáž okenních výrobků, je jeho povinností zajistit, aby:

 U vchodových, balkónových a posuvných dveří musí být stavební otvor: 

Rozměr rámu je uveden v objednacích a zaměřovacích listech u každé jednotlivé položky.

13. Změna rozměrů rámů po podpisu smlouvy

 Pokud po podpisu smlouvy dojde ke změně rámových rozměrů na základě zaměření dodavatelem, bude:

14. Povinnosti objednatele pro řádné provedení díla

 Objednatel je povinen zajistit dodavateli nezbytné podmínky pro řádné provedení díla, a to zejména:

15. Likvidace odpadu

 Pokud je součástí smlouvy o dílo likvidace odpadu, dodavatel zajistí odvoz odpadu (z původních prvků a stavebních prací prováděných dodavatelem) nejpozději v den ukončení prací.

 Pokud likvidace odpadu není součástí smlouvy, bude odpad ponechán v bezprostřední blízkosti stavebních otvorů (v místnosti). Po dokončení prací bude proveden pouze hrubý úklid. 

16. Zajištění potřebných povolení

 Objednatel je povinen zajistit veškerá rozhodnutí příslušných správních orgánů, která jsou nutná k provádění díla, zejména stavební povolení nebo jiná rozhodnutí stavebního úřadu a souhlasy památkové péče, pokud jsou vyžadovány.

 V případě, že objednatel tuto povinnost nesplní a dodavateli bude z tohoto důvodu udělena pokuta nebo penále, hradí tyto náklady objednatel na vlastní účet, a to i v případě, že byly uloženy přímo dodavateli.

17. Součinnost objednatele při přepravě

 Objednatel je povinen poskytnout dodavateli přiměřenou součinnost při montáži, zejména zajistit příjezd a parkování dopravních prostředků dodavatele u objektu a umožnit přístup pracovníkům dodavatele do objektu.

 Pokud dodavatel není schopen dopravit zboží na místo stavby bez speciálních dopravních či manipulačních prostředků, je objednatel povinen tuto přepravu zajistit na vlastní náklady.

18. Vykládka zboží.

 Vykládka zboží není zahrnuta v kupní ceně. Pokud je zboží dodáváno na základě kupní smlouvy, objednatel je povinen zajistit si vykládku na vlastní náklad. 

 Objednatel bere na vědomí, že manipulace s těžkými prvky nese rizika, jako je pád břemene, přimáčknutí, úrazy spojené se zátěží nebo zvýšené riziko uklouznutí či zakopnutí. Proto je nutné dbát při manipulaci zvýšené opatrnosti.

 Vykládku musí zajistit alespoň dvě osoby, případně je nutné použít manipulační techniku dle rozměrů a hmotnosti vykládaného zboží.

19. Bezpečnost práce a ochrana zdraví 

 Dodavatel zajistí, aby jeho pracovníci při provádění montáže na stavbě objednatele dodržovali zásady bezpečnosti práce, ochrany zdraví při práci a protipožární předpisy.

 Objednatel je povinen zajistit, aby při montáži nedošlo k ohrožení zdraví či života pracovníků dodavatele v důsledku jiných vlivů na stavbě.

20. Ukončení plnění díla a vyúčtování ceny

 Plnění díla je považováno za ukončené předáním a převzetím namontovaného zboží objednatelem od dodavatele.

 Pokud z důvodů na straně objednatele není možné dílo dokončit v dohodnutém termínu, dodavatel je oprávněn vyúčtovat celkovou cenu díla a požadovat její doplacení v plné výši, jako by dílo bylo zcela dokončeno.

 Jednotlivé činnosti prováděné v rámci montáže jsou specifikovány v soupisu prací uvedeném ve smlouvě.

20.1 Demontáž, ze stávajících prvků jsou sundány křídla a původní rámy rozřezány. 

 Upozorňujeme, že při demontáži může dojít k poškození špatné venkovní omítky, nebo vnitřního okolí okna /jako je dlažba, obklad, tapety a podobně/ a jejich náhrada není součástí smlouvy o dílo.

20.2 Montáž, se provádí do připravených stavebních otvorů, usazením rámu do otvoru na podložky a klíny.   

Jejich následné upevnění je provedeno způsobem stanoveným dodavatelem a to na kotvy nebo turbošrouby, vypěnění spáry montážní PUR pěnou, montáž pásek (jsou-li součástí smlouvy o dílo) a seřízení kování do jeho správné funkce.

20.3 Zednické začištění, dělí se dle typu na rekordka nebo špaleta.

 Pokud bude vzniklá spára u jednotlivých typů začištění větší, budou tyto více náklady doúčtovány nebo nebude u vyspecifikovaných pozic zednické začištění provedeno _ zápis do protokolu o předání a převzetí.

  Opravu provádí zhotovitel pouze jemnou začišťovací směsí, náhrada původní venkovní fasády není kalkulována v ceně, není-li uvedeno jinak.

  Zednické začištění vnitřních špalet do rovného ostění /přizdění do roviny s novými elementy/, opravy původní nerovnosti staveb, omítek a venkovní začištění u výškových budov /nad 10 m/ nejsou předmětem této smlouvy o dílo, není-li uvedeno jinak.

 Zhotovitel neodpovídá za škody, případně za vícepráce vzniklé špatným stavem objektu /špatný stav fasád, omítek, chybějící a zborcené překlady, a podobně/.  

 Upozorňujeme, že i při začištění může dojít k vlásečnicovým prasklinám. Vlásečnicové praskliny jsou standardním jevem u všech zednických prací, které jsou prováděny mokrým procesem. Tyto praskliny je lépe před malbou vyplnit akrylátovým tmelem a teprve poté opatřit potřebným nátěrem.                                                                                                                     

 Pokud ve smlouvě není výslovně uvedeno jinak, montáž nezahrnuje:

20.4 Na rámech a křídlech je nalepena ochranná fólie. Zhotovitel doporučuje odstranit fólii do 30 dnů po namontování. Fólii odstraňuje objednatel na vlastní náklady, pokud není určeno jinak.

III. Předání a převzetí díla

21. Podmínky předání a převzetí.

 Dodavatel splní svou povinnost provést dílo tak, aby bylo způsobilé sloužit svému účelu.

 Objednatel je povinen provedené dílo nebo jeho jednotlivé části převzít, kdykoli o to dodavatel požádá.

 Předání a převzetí celého díla se uskuteční podpisem dodacího listu (protokol o předání a převzetí díla) objednatelem v místě provádění díla.

 Předání a převzetí části díla se provede podpisem objednatele na protokole, ve kterém jsou uvedeny skutečně dodané práce a výrobky.

 Pokud dílo nebo jeho část obsahuje vady či nedodělky, které podstatně nebrání užívání díla k jeho sjednanému účelu (např. chybějící kliky, krytky, prasklá skla apod.), je objednatel povinen dílo převzít a tyto vady specifikovat v protokole.

 Pokud ve smlouvě není uveden jiný termín pro odstranění vad, dodavatel je povinen zahájit jejich odstranění nejpozději do 2 týdnů od předání díla, pokud není s objednatelem dohodnuto jinak. O tuto dobu se prodlužuje lhůta pro případné uplatnění smluvních pokut.

 Pokud vady nebo nedodělky nejsou jednoznačně specifikovány v předávacím protokole, má se za to, že dílo bylo předáno bez vad a nedodělků.

 Objednatel je oprávněn pozastavit platbu ve výši 5 % z celkové ceny díla bez DPH, a to až do odstranění všech vad, nedodělků a nekompletnosti dodávky.

 Pokud objednatel odmítne převzít dílo nebo jeho část v rozporu se smlouvou, je v prodlení se splněním svého závazku. Dodavatel tuto skutečnost zaznamená do předávacího protokolu a je oprávněn vyúčtovat cenu díla nebo jeho části.

 Tento postup však nezbavuje dodavatele povinnosti bezplatně odstranit vady, které zavinil.

 Pokud se objednatel nedostaví k předání díla, a to ani po opakované telefonické výzvě, dodavatel dílo zdokumentuje fotografiemi.

 V takovém případě se namontované dílo považuje za řádně předané bez možnosti sepsání protokolu o předání a převzetí díla.

22. Překážky plnění způsobené vyšší mocí

 Po dobu trvání vyšší moci nebo nepříznivých klimatických podmínek, při nichž nelze spravedlivě požadovat provedení díla bez vad, není dodavatel v prodlení s plněním díla.

 Termín dokončení a předání díla se automaticky posouvá o odpovídající dobu.

 Dodavatel je povinen objednatele v přiměřené lhůtě informovat o těchto skutečnostech a sdělit mu předpokládaný nový termín splnění díla.

 Vyšší moc zahrnuje mimořádné, nepředvídatelné a neodvratitelné události, které nastaly nezávisle na vůli dodavatele a kterým nelze zabránit ani při vynaložení maximálního úsilí, například:

23. Náklady spojené se zrušením nebo překážkami při montáži

 Musí-li objednatel posunout termín prací (z důvodu nepřipravenosti stavby a podobně) může tak bezplatně učinit nejdéle 14 dní před smluvním termínem stanoveném v termínu plnění (zahájení prací) a písemně potvrdit protokol o změně termínu montáže. Bude-li požadovat posunutí později, bude objednateli vyúčtován poplatek za přesun montáže ve výši 3.500 Kč bez DPH.

Pokud není možné provést montáž vůbec (marný výjezd) nebo zhotovitel nemůže namontovat alespoň 50 % prvků, je objednatel povinen uhradit tyto náklady:

 Pokud montáži brání jiná překážka na straně objednatele, která není uvedena v předchozím odstavci, objednatel je povinen uhradit dodavateli náklady individuálně stanovené podle konkrétní situace.

 Pokud z těchto důvodů nebude možné dílo realizovat, platí, že: Bude dohodnut nový termín montáže dle kapacit dodavatele, Objednateli bude vystavena doplatková faktura, Záruční doba začne běžet od nového plánovaného termínu realizace díla.

 Pokud objednatel převzal dílo později, než stanoví smlouva, a zároveň neuplatnil vůči dodavateli žádné sankce (např. smluvní pokuty), platí, že termín uskutečnění díla byl automaticky prodloužen do dne jeho skutečného předání.

IV. Odpovědnost za škody a náhrada škody

24. Nebezpečí škody a odpovědnost dodavatele

 Dodavatel nese nebezpečí škody na zhotovované věci až do okamžiku převzetí namontovaných prvků objednatelem nebo osobou, kterou objednatel pověřil.

 Objednatel přebírá nebezpečí škody okamžikem převzetí namontovaných prvků, tj. dnem potvrzení dodacího listu nebo předávacího protokolu podpisem objednatele.

 Povinnost dodavatele hradit škodu vzniklou při realizaci díla se v souladu s § 2898 občanského zákoníku vylučuje, s výjimkou škody způsobené:

 Pokud odpovědnost dodavatele není vyloučena podle výše uvedených podmínek, dodavatel odpovídá za škodu pouze do výše skutečné škody, kterou způsobil objednateli nebo třetí osobě porušením svých povinností.

 Ustanovení tohoto bodu se nevztahují na případy, kdy je porušení povinnosti kryto smluvní pokutou.

25. Možná poškození při demontážních pracích a rozsah začištění

 Objednatel bere na vědomí, že při demontáži může dojít k poškození venkovní omítky, vnitřního okolí oken, vnitřní dlažby, obkladů a dalších stavebních prvků.

 Náhrada těchto poškození není součástí smlouvy, neboť se jedná o běžné externality, které mohou nastat při dodávce a montáži stavebních otvorových výplní včetně příslušenství.

 Začištěním se rozumí pouze oprava poškozeného ostění z interiéru.

 Opravy původních nerovností staveb, omítek a zednické začištění z exteriéru nejsou součástí smlouvy o dílo, pokud není ve smlouvě výslovně uvedeno jinak.

26. Pojištění odpovědnosti dodavatele

 Dodavatel je pojištěn z odpovědnosti za škody vzniklé jiným osobám v souvislosti s jeho provozní činností. Nahlášení probíhá, je-li mu škoda prokázána.

27. Prodloužení termínu montáže

 Dohodnutý termín montáže může být prodloužen, pokud je to nezbytné z následujících důvodů:

 V souvislosti s prodloužením nebo změnou termínu dle tohoto bodu není nutná písemná změna smlouvy, pouze e-mailová či SMS komunikace s potvrzením změny či prodloužení termínu.

V. Záruky

28. Odpovědnost dodavatele za jakost provedených prací a dodávek

 Dodavatel odpovídá za to, že jakost provedených prací a dodávek bude v souladu s:

které byly platné v České republice v době uzavření smlouvy o dílo.

29. Záruční podmínky a délka záruky

 Dodavatel poskytuje objednateli ode dne potvrzení dodacího listu, nebo předávacího protokolu podpisem objednatele.

 Pokud je dílo předáváno po částech, záruční doba na každou část začíná běžet dnem jejího dílčího předání.

Podmínky záruky a její omezení:

Záruční doba pro různé typy výrobků:

 To vše za podmínek, že objednatel dodržuje návod k údržbě.

Možné zkrácení záruční doby:

30. Omezení odpovědnosti dodavatele za vady

Dodavatel nenese odpovědnost za vady díla, pokud byly způsobeny:

Záruka se nevztahuje na vady způsobené:

31. Právo objednatele na odstranění vady během záruční doby

 Objednatel má právo požadovat odstranění vady během záruční doby. Vadu je povinen oznámil bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit.

 Pokud dodavatel za vadu odpovídá, je povinen ji na své náklady odstranit, a to do 30 dnů od jejího oznámení.

 Pokud se jedná o vadu, která může způsobit škodu na díle, zdraví, životě nebo majetku objednatele či třetích osob, dodavatel je povinen:

 Pokud se u zakoupeného zboží nebo provedeného díla objeví vada, má objednatel právo uplatnit reklamaci v souladu s tímto reklamačním řádem a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

32. Přijetí a evidence reklamace

 Společnost PLASTOKNO s.r.o. přijímá reklamace písemně nebo osobně prostřednictvím svých zaměstnanců na obchodních pobočkách (obchodní kancelář).

 Pokud ve smlouvě (objednávce) není sjednáno jinak, lze reklamaci podat pouze osobně nebo písemně, přičemž objednatel/kupující musí:

 Za řádné uplatnění reklamace se považuje pouze reklamace, která byla zaevidována společností PLASTOKNO s.r.o., ta odešle potvrzení o jejím přijetí na e-mail uvedený ve smlouvě.

33. Potvrzení a lhůty pro vyřízení reklamace

 Pokud objednatel neobdrží potvrzení o přijetí reklamace do 24 hodin, musí reklamaci znovu odeslat a počkat na potvrzení. Bez zaslaného potvrzení není reklamace evidována.

 Nejpozději do 10 pracovních dnů od potvrzení přijetí reklamace může být v nutných případech uskutečněna prověrka na místě.

 O nutnosti návštěvy technika rozhoduje reklamační oddělení na základě zaslaných fotografií či videa.

 V případě uznání reklamace zahájí dodavatel opravu či výměnu vadného prvku do 30 dnů.

34. Zamítnutí reklamace

 Reklamace bude zamítnuta, pokud se jedná o vadu zaviněnou objednatelem nebo kupujícím, která vznikla:

 O průběhu a vyřízení reklamace se sepíše reklamační protokol, který podepíše pracovník společnosti PLASTOKNO s.r.o.

35. Vady vyloučené z možnosti reklamace

Plastové profily – rám a křídlo

 Reklamovatelné jsou pouze zjevné vady, které:

 Zásady posuzování reklamace plastových profilů:

  1. Optické vady se hodnotí za rozptýleného denního světla ze vzdálenosti 1 metru a pod běžným úhlem pohledu. Vady, které za těchto podmínek nejsou patrné, nelze reklamovat. Povrchové vady menší než 0,5 mm jsou považovány za přípustné.
  2. Průhyb plastových rámů a křídel (kolmo v rovině okna) je běžný v rozmezí:
  1. Těsnost dveří se posuzuje pouze v uzamčeném stavu, kdy je křídlo řádně přitaženo k rámu. Netěsnost v zavřeném, ale neuzamčeném stavu není důvodem k reklamaci.

Skleněné výplně

Následující jevy nejsou považovány za reklamovatelné vady, protože nebrání plnohodnotnému užívání a neznehodnocují fyzický stav:

  1. Interference světla – optický efekt způsobený překrýváním světelných vln, projevující se spektrálními barvami. Tento jev je přirozený a nelze jej ovlivnit.
  2. Efekt dvojskel – krátkodobé konkávní nebo konvexní prohnutí skel způsobené změnami teploty a tlaku vzduchu uvnitř izolačního skla. Tento jev je běžnou fyzikální vlastností izolačních jednotek.
  3. Izolační sklo s meziskelními mřížkami – změny teplot mohou způsobit:
  1. Klepání mřížek v izolačním skle – mírné drnčení mřížek při manipulaci s okny nebo při chvění budovy není důvodem k reklamaci. Pokud mřížky nejsou uvolněny v místě spoje u rámečku, reklamace se neuznává.
  2. Praskliny skel – pokud prasklina vznikne po předání díla, není považována za záruční vadu. Sklo je vystaveno mechanickému namáhání při výrobě, dopravě a montáži. 

 Poškození způsobené nárazem, průvanem, posunem konstrukce rámu nebo tepelným napětím není předmětem reklamace.

  1. Smáčivost skel – rozdílná smáčivost povrchu skel může být viditelná pouze při dešti, rosení nebo mytí skel. Tento jev je způsoben výrobním procesem a po uschnutí skla není patrný.
  2. Kvalita skla – hodnotí se ze vzdálenosti 1 metru při rozptýleném denním světle.












Zóna F





Zóna R





Zóna H




























F – zóna drážky: šířka 18mm od hrany skla

R – okrajová zóna: plocha 5= celkové šířky a výšky od zóny F (Zóna R se u lepeného skla zvyšuje o 50%)

H – hlavní zóna: velmi přísné hodnocení 

Zóna Přípustné pro danou zónu
Fvenku ležící ploché poškození okrajů skla ve tvaru mušle, které neovlivňují pevnost skla a nepřekračují šířku okrajových spojení

uvnitř ležící ploché poškození okrajů skla ve tvaru mušle bez volných střepin, které jsou vyplněny těsnící hmotou

bodové, plošné zbytky a škrábance neomezeně 
Ruzavřeniny (nečistoty zalité ve skle), bubliny, body a fleky: plocha tabule do 1m2: max. 2 ks menší než 2mm průměru zbytky bodové v prostoru mezi tabulemi plocha tabule do 1m2: max. 2 ks menší než 2mm průměru plocha tabule nad 1m2: max. 3 ks menší než 2mm průměru plošné zbytky na distančním rámečku: max. 1 ks menší než 3mm2
Huzavřeniny (nečistoty zalité ve skle), bubliny, body a fleky: plocha tabule do 1m2: max. 1 ks menší než 2mm průměru plocha tabule nad 1m2: max. 2 ks menší než 2mm průměru plocha tabule na 2m2: max. 3 ks menší než 2mm průměru škrábance: součet jednotlivých délek: max. 45mm jednotlivá délka max. 15mm vlasové škrábance – není povoleno nahromaděné
R+Huzavřeniny (nečistoty zalité ve skle), bubliny, body a fleky: průměr 0,5 – 1,0 mm – přípustné bez omezení mimo nahromadění (tj. v kruhové ploše o průměru 20cm se vyskytují max. 2 kazy.)

36. Podmínky trvání záruky

Podmínkou zachování záruky je, že na dodávce dodavatele nebudou prováděny žádné dodatečné úpravy bez jeho vědomí a souhlasu, například:

37. Vady zřejmé při předání

 Objednatel je povinen uplatnit zjevné vady (např. prasklé sklo, poškrábaná klika, parapet) přímo v „Protokolu o předání a převzetí díla“.

 Pokud tak neučiní, odpovědnost dodavatele za tyto vady zaniká.

 Totéž platí, pokud se objednatel bez uvedení důvodu nedostaví k předání díla nebo odmítne podepsat protokol.

38. Cenová kalkulace mimozáručních servisních prací

 Objednatel si může před objednávkou vyžádat cenovou kalkulaci mimozáručních servisních prací, včetně dopravy.

 Provedené mimozáruční opravy je objednatel povinen uhradit.

39. Povinnost objednatele při reklamaci nebo opravě

 Objednatel je povinen zajistit dodavateli stejné podmínky pro opravu reklamace nebo odstranění jiné vady, jaké byly v době realizace díla.

Zejména musí umožnit přístup osobám a použití prostředků, jejichž prostřednictvím bylo dílo namontováno.

VI. Platební podmínky a Sankce

40. Navýšení nákladů na realizaci díla

 Náklady na materiál, výrobky, služby, energie a jiné účelné náklady mohou vzrůst maximálně o 15 % oproti ceně sjednané ve smlouvě.

 Informace o navýšení ceny musí být podána písemnou formou do protokolu o předání a převzetí díla, část vícenáklad.

 Důsledky navýšení nákladů:

 Smluvní strany se dohodly na vyloučení aplikace ustanovení občanského zákoníku § 2620, 2621 a 2622.

41. Prodlení objednatele s platbou a jeho důsledky

 Pokud je objednatel v prodlení s úhradou jakékoli platby, dodavatel je oprávněn:

 Důsledky přerušení prací:

42. Zálohy na provedení díla a jejich důsledky

 Dodavatel je oprávněn požadovat zálohu ve výši 70–90 % ceny díla před zahájením jeho realizace.

Pokud objednatel nezaplatí zálohu včas:

 Pokud záloha nebude uhrazena do 20 dnů od podpisu smlouvy, smlouva automaticky pozbývá platnosti a smluvní strany již nejsou jejím obsahem vázány.

43. Náklady na dopravu a marné výjezdy

 Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, cena za dopravu je zahrnuta v ceně díla.

Cena dopravy pokrývá:

Cena dopravy nezahrnuje:

 Pokud je nutná doprava pro výše uvedené případy, objednatel hradí cenu za dopravu na místo určení a zpět dle aktuálního ceníku dodavatele. Doprava není vykládka a ani manipulace prvků.

44. Fakturace a vyúčtování díla

 Dodavatel je povinen vyúčtovat cenu díla nebo její části fakturou – řádným daňovým dokladem, který doručí objednateli.

Pokud je dílo předáváno po částech, dodavatel je oprávněn průběžně vyúčtovávat část ceny díla, a to:

 Datem zdanitelného plnění je v takovém případě poslední den příslušného kalendářního měsíce.

45. Splatnost faktur a zálohových plateb

 Lhůta splatnosti zálohových faktur a faktur dodavatele je stanovena na 7 dní od jejich vystavení, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak.

 Za uhrazení platby se považuje okamžik připsání částky na účet dodavatele.

 Pokud však byla platba zaslána s chybnými údaji (např. nesprávný variabilní symbol nebo nesprávná částka), považuje se za uhrazenou až v den její identifikace dodavatelem.

 Pokud je objednatel v prodlení s platbou, dodavatel je oprávněn požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

pastedGraphic.png46. Smluvní pokuta při prodlení dodavatele

 Pokud je dodavatel v prodlení s dokončením díla, má objednatel nárok na smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové ceny nezabudovaných výrobků za každý den prodlení, pokud není ve smlouvě o dílo stanoveno jinak.

47. Náhrada škody za marný výjezd montážní skupiny

 Pokud dojde k marnému výjezdu montážní skupiny dodavatele na místo stavby zaviněním objednatele (nepřipravenost stavebních otvorů, nepřipravenost podkladů pro lepení pásek, v rámci realizace zakázky, záručního či pozáručního servisu nebo jiného dohodnutého výjezdu), je objednatel povinen uhradit dodavateli náhradu škody odpovídající nákladům na dopravu a prostoje.

48. Smluvní pokuta za neposkytnutí součinnosti nebo porušení povinností

pokud objednatel:

je povinen zaplatit dodavateli smluvní pokutu ve výši 10 % smluvní ceny.

 Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok dodavatele na náhradu škody.

 Pokud dojde k ukončení smlouvy v době, kdy již bylo zboží vyrobeno, objednatel je povinen:

 Pokud záloha nebyla uhrazena nebo její výše neodpovídá způsobené škodě, dodavatel vyčíslí náklady na výrobu a vyfakturuje je objednateli v plné výši.  Nároky dodavatele na smluvní pokuty a náhradu škody zůstávají v platnosti i po zániku smlouvy.

49. Možnost jednostranného zápočtu

 Dodavatel je oprávněn provést jednostranný zápočet svého nároku na smluvní pokutu a náhradu škody vůči záloze uhrazené objednatelem.

50. Omezení maximální výše smluvních pokut

 Maximální výše součtu všech smluvních pokut, které je každá ze smluvních stran oprávněna na základě smlouvy, jejích příloh a těchto podmínek požadovat, činí 10% z ceny díla bez DPH.

VII. Závěrečná ustanovení

51. Postoupení pohledávek

 Objednatel není oprávněn postoupit své pohledávky vzniklé na základě této smlouvy na třetí osoby bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.

52. Řešení sporů

 Smluvní strany se zavazují řešit případné spory především smírně.

 Pokud se nepodaří spor vyřešit smírně, platí, že:

 Tato rozhodčí doložka se neuplatní, pokud je objednatel fyzickou osobou v postavení spotřebitele.

53. Ochrana osobních údajů

 Objednatel výslovně souhlasí, že dodavatel je oprávněn shromažďovat, zpracovávat a užívat jeho údaje dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění.

Tyto údaje budou využity:

 Dodavatel je rovněž oprávněn poskytnout identifikační a kontaktní údaje objednatele společnostem náležejícím do shodného podnikatelského seskupení a partnerům, kteří budou zavázáni k řádnému nakládání s těmito údaji v souladu s právním řádem ČR.

54. Forma písemného jednání

Za písemné právní jednání se považuje doručení dokumentů:

a to na adresu uvedenou v záhlaví smlouvy, pokud nebyla sjednána jiná adresa.

55. Platnost smluvních ustanovení

Pokud se jakékoli ustanovení této smlouvy nebo těchto Všeobecných podmínek (VP) stane neplatným, nulitním nebo nevymahatelným, ostatní ustanovení zůstávají platná a účinná.

Smluvní strany se zavazují neplatná ustanovení nahradit novými, která budou platná, účinná a vymahatelná a odpovídající původnímu účelu.

56. Nedílné součásti smlouvy

Nedílnou součástí smlouvy jsou:

 Tyto dokumenty jsou zveřejněny na webových stránkách dodavatele.

57. Pořadí právní závaznosti smluvních dokumentů

 V případě sporu platí následující pořadí právní závaznosti jednotlivých částí smlouvy:

  1. Dodatek či vícenáklad,
  2. Specifikace díla (objednací a zaměřovací list),
  3. Smlouva,
  4. Všeobecné podmínky (VP),
  5. Reklamační řád.

58. Seznámení se smlouvou a jejími přílohami

 Objednatel prohlašuje, že se seznámil se smlouvou a jejími přílohami před podpisem, souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.

59. Možnost změny smlouvy

 Smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze písemnými dodatky, které nabývají platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

60. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

 Pokud mezi stranami vznikne spotřebitelský spor, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, spotřebitel má právo podat návrh na mimosoudní řešení sporu k určenému subjektu:

Česká obchodní inspekce („ČOI“) 

Oddělení ADR,Adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
Web:www.adr.coi.cz 
E-mail: adr@coi.cz

Podmínky mimosoudního řešení sporu:

Všechny platné dokumenty naleznete na našem webu www.plastokno.cz v sekci ke stažení.